יום חמישי, 4 ביוני 2020

יצירות קטנות – אפרת ברקת כהן

יצירות קטנות – אפרת ברקת כהן
צילום: אילן מור
שנת 2020. 144 עמ'



















אין ספק שלמצוא דברים שיעסיקו ילדים בתוך הבית יכול להיות אתגר! הם תמיד מבקשים לעשות משהו כייפי אבל לפעמים קשה למצוא רעיונות חדשים. הספר "יצירות קטנות" הוא מקור נהדר לרעיונות שניתן לחזור עליהם, כמו בפתגם "אותה הגברת בשינוי אדרת", והוא מתאים לילדים ולמבוגרים כאחד! חלקם מוכרים לנו, וחלקם חדשים וחמודים.

זהו ספר שימושי שמכיל עשרות רעיונות ליצירה, בהן יצירות שימושיות לקשוט החדר, הבית וגם כמתנה. החומרים זמינים,פשוטים וזולים,ההוראות אינן מסובכות, והתמונות של "צעד אחר צעד" ממש עוזרות. מרבית היצירות ניתנות לביצוע תוך כשעה או אפילו פחות והן מהנות מאד.


כל היצירות קלות לביצוע ועשויות מחומרים כמו קרטון, דאס, חימר, פלסטלינה ניירות, כדורי קלקלר, מנקי מקטרות, מקלות ארטיק, חלוקי נחל וכד' ובעזרת  מספריים, דבק פלסטי, מדבקות וקישוטים מגוונים,אקדח דבק חם וצבע אקרילי. הם מספקים הרבה הנאה ויפיגו את  השיעמום ובעיקר ירחיקו את הילדים מהטלויזיה או המחשב.
אצלנו בבית בחרנו להתחיל בפרויקט שממחזר חומרים כמו גלילי נייר טואלט ,וקרטון והכנו יופי של לוכד חלומות, ודמויות מצחיקות. הכנו דג מחלוקי נחל אבל אין ספק שהאפשרויות הן אינסופיות, ורק צריך לתת יד חופשית לדמיון.


הספר מחולק לשלשה חלקים.

בחלק הראשון -יש פעילות אינטראקטיבית שמזמינה את הילד לכתוב ולצייר את עולמו הדמיוני, או את עצמו.

בחלק השני – יש מגוון גדול של רעיונות ליצירה שמחולק לפי נושאים  הקשורים בחומרי היצירה:
מיחזור, כדורי קלקר ומנקי מקטרות, בדי קנבס, נייר, מקלות ארטיק, חימר ודאס ופלסטלינה.
בכל אחת מהקטגוריות מספר רב של הדרכות ובכל הדרכה יש רשימת חומרים דרושה,תאור מילולי של שלבי ההכנה בליווי תמונות נהדרות, ברורות וצבעוניות המסבירות את הפרויקט משלב ההתחלה ועד התוצאה הסופית.

בחלק השלישי - יש דפי פעילות אינטראקטיביים, בהם שלל דמויות לגזירה, דפי צביעה, נייר מכתבים+ מעטפה עם קווקוים לקיפול ועוד.

נכון שכיום ניתן למצוא הוראות הכנה להרבה מהפרויקטים ברחבי האינטרנט אבל אין יותר נוח מאשר כשהכל מאוגד "תחת קורת גג אחת" בספר שמהווה מקור מצוין לפעילות יצירתית של ילדים בגילאים שונים.
ילדים בגילאי 7 ואילך יכולים לבצע חלק מהפרויקטים ללא עזרת מבוגרים.הגילאים הצעירים יותר יעזרו במבוגר, אבל אין ספק שכולם ישמחו להתנסות ביצירה חדשה ולגלות את כישרונם הנסתר.


בסך הכל, ספר נהדר שאני ממליצה מאד לכל מי שמחפש רעיונות נפלאים,פשוטים וקלים המציעים השראה לעשייה משותפת, שיעסיקו את הילדים בימים שבהם לא ניתן לצאת מהבית כי...יורד גשם, חמסין, קורונה, חג או כי הנכדים מתארחים וכד' .

הספר "יצירות קטנות" מכיל שפע של פעילויות מגוונות לבחירה, פעילויות צבעוניות וקלות, כך שגם מי שיש לו שתי ידיים שמאליות יצליח להעביר באמצעות הרעיונות שבו שעת פעילות משותפת בכיף.

מיועד לילדים בגילאי 5-11 ולהוריהם

***

אפרת ברקת כהן היא אמנית, מפסלת עולם דמיוני בעיסת נייר, ובעשר שנים האחרונות גם מדריכה חוגי יצירה ופיסול עיסת נייר לילדים אשר מאמינה שצריך לחזק את הילדים בדרך שבה הם בוחרים ליצור, ולתת חופש ליצירתיות ולדמיון הנפלאים שלהם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה