יום שלישי, 21 במאי 2019

סיפורי נֶמֶש (2)- ג'סי גרובמן

סיפורי נֶמֶש (2)- ג'סי גרובמן
איורים: וולף בולבה
הוצאת ג'י.או. גלריה לאומנות



















סיפורי נֶמֶש נמכרים בשתי ערכות.  כל ערכה כוללת חמישה ספרים. אפשר לרכוש כל ערכה בנפרד אך לא ניתן לרכוש ספרים בודדים מתוך הערכה.

נֶמֶש הוא כלב גאה: ראשו מורם ולרוב עמידתו מפגינה ביטחון רב, למרות שרגליו הקדמיות נותנות לו מראה, כאילו עוד רגע הוא מחליק על הרצפה.  נמש יודע מה שהוא רוצה. יש לו שאיפות וחלומות. אפילו רצון להקים משפחה עם בת זוג ובייבי נמש קטן.  הוא שובב, הוא תחמן, קצת שקרן, שכחן, והוא נתקל באירועים, בעיות ואתגרים יומיומיים שכל ילד או ילדה עומדים בפניהם ואמורים להתמודד איתם.

הסיפורים זורמים, מסקרנים ומענינים, הם כתובים בשפה שהיא בגובה העיניים של הילדים , והאיורים הנפלאים מזכירים ציורי ילדים. כל אלה מושכים את הילדים ומאפשרים להם להזדהות עם הנושא.


ההאנשה של הכלב נֶמֶש, מאפשרת לבצע "השלכה", להעביר באמצעות תהליך הקריאה, תכנים המוכרים לילדים מחיי היום יום. מכל אחד מהסיפורים, הילדים יכולים להפיק לקח, שלאחר שמיעתו ישאיר מסר חזק, מסר לחיים, וגם לקבל כלים שיעזרו להם להתגבר על סוגיות מטרידות כמו פחד מכישלון, פחד מלומר את האמת, פחד מלבטא חולשה, חברות, התחשבות, בטחון עצמי, חריצות, התמדה, אמת ושקר, עזרה הדדית ,סובלנות וסבלנות, קבלת האחר,קבלת השונה כשהכל עטוף בחיוך ובהומור.  בדרך זו מתאפשר לילדים להפנים את הערכים המוטמעים בסיפור, ואת הפתרון, שהוא תמיד "סוף טוב", מה שעוזר גם לפתח שיחה עם הילדים בצורה מהנה וחווייתית.

הערכה השניה כוללת גם חמישה סיפוריםשכתבה ג'סי אמא של ארנת בהמשך לספורים שארנת השאירה אחריה:
1.נֶמֶש עוזר לצביקוש - לצביקוש הצב יש בעיית שמיעה, שעד כה הצליח להסתיר מחבריו. נֶמֶש מגלה זאת וביחד עם דניאל הם לוקחים את צביקוש לרופא.
כשיש בעיה - צריך לדבר עליה כדי שאחרים יוכלו לעזור לנו.

2.נֶמֶש לומד לשחות - נֶמֶש לא מצליח להירדם בלילה. הוא מאוד טרוד. דניאל רשם אותו לקורס שחייה והוא פוחד... בסופו של דבר, נֶמֶש לומד לשחות ומצטרף לחבריו במשחקים בבריכה.
בעזרת רצון והתמדה - אפשר להתגבר על כל קושי!

3.נֶמֶש ובלה התוכית - דניאל מביא הביתה תוכית, אבל נֶמֶש לא מתלהב. הקולות שהתוכית משמיעה מפריעים לו, וגם המראה שלה לא לרוחו. דניאל מבהיר לו שבלה תישאר חלק מהבית, ועל נֶמֶש יהיה להתרגל אליה.
הסיפור מלמד שעלינו לקבל גם את השונים מאיתנו, ולא לשפוט אנשים על פי המראה שלהם.

4.נֶמֶש מבטיח - נֶמֶש מבטיח הבטחות כדי להרגיע את חבריו. אחרי שהוא מסתבך הוא מבין שהוא טעה, כי לפני שמבטיחים צריך לחשוב טוב-טוב, מה ניתן באמת לקיים...
הסיפור מלמד שסוף מעשה במחשבה תחילה

5.נֶמֶש עצוב-  דין התנין מת ביער וכל החיות נפגשות כדי להיפרד ממנו. נֶמֶש מרגיש עצוב ורוצה לבכות אך הוא מתבייש. ליז הכלבה, חברתו, מסבירה לו שכשעצובים - מותר, ואפילו רצוי, לבכות, ולדבר על אנשים שחסרים לנו.
הסיפור מלמד שדרך הבכי והמילים, נרגיש הקלה בעצבות.


הכתיבה היפה נעימה ונכנסת ללב, הספרים עצמם מודפסים בפורמט מיוחד ומחומרים איכותיים ביותר, יש גם דפים כפולים שנפתחים. ניכרת ההשקעה ותשומת הלב הרבה שניתנו לכל פרט ופרט בתוכן, בבחירת הפונט, באיורים הנפלאים והיפיפיים,  ובהגשה לקורא.

הספרים  מעבירים מסרים חשובים לילדים, ומנגישים כלי להתמודדות עם בעיות רגשיות. ההזדהות עם נֶמֶש נותנת לילדים אפשרות להבין שעוד מישהו מרגיש בדיוק את מה שהם מרגישים או עשה את אותה טעות שהם עשו ,נעלב כמו נֶמֶש מאותו ארוע שהם חוו, נתקל באותם אירועים, ובו בזמן חושף אותם למחוות של עזרה הדדית, התחשבות וחברות אמיתית,  ואומר את אשר על ליבו בתמימות כובשת.

הסיפורים מומלצים על ידי משרד החינוך, הן עבור ילדי הגיל הרך - גני ילדים וכיתות א'-ב', והן במסגרת החינוך המיוחד.בקיצור, מאד מתאים לגילאי 3-6.


את ספרי נמש ניתן לרכוש כאן (קניה מאובטחת)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה