יום חמישי, 12 במרץ 2020

אני רוצה להיות רופאה – אנדו טווין

אני רוצה להיות  רופאה – אנדו טווין
איורים: לוסי מ. ג'ורג
מאנגלית: חגי ברקת
דני ספרים הוצאה לאור. 2020.



יש הרבה דברים שכולנו רוצים להיות או לעשות כשנהיה גדולים


גם הספר הזה, בסידרת הספרים "אני רוצה להיות..." עוסק בשאלה שכל ילד שואל את עצמו, מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול?

אחת התשובות הנפוצות היא - להיות רופא/ה.

הספר "אני רוצה להיות רופאה" משמש כלי הדרכה נהדר לילדים הצעירים שמחפשים מענה בגובה העיניים לשאלות הנוגעות במקצוע הרפואה והוא  מספר על דוקטור מירנדה. תוך כדי הסיפור  נחשפים הקוראים הצעירים לפרטים שמאפיינים את עבודת הרופא/ה והוא מציג יום שיגרתי בעבודתה של רופאת המשפחה – דוקטור מירנדה, שעוזרת לאנשים חולים או פצועים להחלים.

יום העבודה שלה עמוס בהרבה חולים. ביניהם אוליביה שסובלת מקרסול נפוח, זוג תינוקות תאומים שהגיע המועד לקבל חיסונים, ילד שחולה באבעבועות רוח, ואשה בהריון שבאה לבדיקה שגרתית, וגם האנשים שאינם יכולים להגיע למרפאה מקבלים טיפול אחרי שהיא מאבחנת את מחלתם, באמצעות שיחת טלפון.

כשג'ימי מגיע למרפאה הרופאה מקבלת אותו ודוחה את ההפסקה שלה. ג'ימי מגיע עם חום ומרגיש רע . הבדיקה שהרופאה עושה לו מקיפה ומאפשרת לה לדעת ממה הוא סובל, אך גם מאפשרת לקוראים להבין מה באמת קורה בזמן ביקור אצל רופא. דר' מירנדה בודקת אותו ביסודיות ונעזרת במספר כלים. מדחום, מכשיר לבדיקת אוזניים, מקל מיוחד לגרון, ומסכת,איתו היא מקשיבה לחזה. ורק לאחר שכל הבדיקות נערכו הרופאה יכולה לקבוע במה ג'ימי חלה, ואיזו תרופה לרשום עבורו במרשם.

בסוף הספר יש פירוט נוסף מלווה באיורים על תפקידיה של דוקטור מירנדה, איזה ציוד היא צריכה ומי עוד משתלב ותומך במקצוע הרפואה(רוקחים, אחיות, נהגי אמבולנס).

הטקסט קצר. כתוב ברמה סיפורית ידידותית ובהירה המכילה פרטי מידע ראשוניים. הילדים לומד מילים חדשות כמו "מסכת", והאיורים הצבעוניים ממחישים את המסופר, ועוזרים לילדים להבין את הספור  ולהפנים שאין ממה לחשוש בחדר של הרופאה.


ספרים נוספים בסדרה: אני רוצה להיות כבאי, אני רוצה להיות אסטרונאוט, אני רוצה להיות שוטר.

לגילאי 3-6 .




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה