יום ראשון, 15 במרץ 2020

צפרדע יוגה – נורה קרפנטר

צפרדע יוגה – נורה קרפנטר
איורים: מארק צ'ימברס
תרגום: אורית יואב
הוצאת שמואל זימזון בע"מ
2020. 21 עמ' לא ממוספרים





















מבוא נפלא ליוגה מצפרדע חובב יוגה מאוד גמיש, שמתרגל ומלמד את תנוחותיו היומיומיות לכולם.

יוגה היא פעילות שיכולה להיעשות על ידי כל אחד בכל גיל ובכל כושר ספורטיבי. הוכח כי יוגה מסייעת באיזון, כוח שרירים, גמישות, כאבי ראש ולחץ.

הספר "צפרדע יוגה" מושלם כספר הדרכה לילדים צעירים. בדיוק כמו בני אדם, גם צפרדע יוגה יכול לפעמים להרגיש לחוץ, או חרד, או סתם זועף. וכשהוא מרגיש ככה, הוא אוהב לתרגל את תנוחות היוגה שלו, והוא מזמין את כולם להצטרף אליו. אחרי שהוא עשה את התנוחות, צפרדע יוגה מרגיש הרבה יותר טוב - ומקווה שגם אתם תצליחו!

הספר כולל שמונה עשרה תנוחות שונות הזורמות היטב מדף לדף. העמודים הראשונים כוללים תרגילים שמחממים את הגוף והדפים האחרונים תרגילים שמרפים את הגוף. עמוד אחד מתאר ומסביר במילים את שם התרגיל ואיך לבצע את השלבים שיובילו לתנוחת היוגה הספציפית, והעמוד ממולו מציג את הצפרדע מבצעת את התרגיל/תנוחה.

האיורים פשוט מתוקים ומציגים כל תנוחה באופן מדויק גם אם מתרגל היוגה הוא צפרדע. הם עוזרים להראות מה פירוש המילים "גשר" או "תנוחת מנוחה". אבל, ילדים קטנים יצטרכו להכיר את חלקי הגוף המשמשים ליוגה כמו כפות ידיים, עמוד שדרה וסנטר. אם הורה עושה את התנוחות יחד עם הילד זה בהחלט יעזור.

בהערת המחבר מוסברים כמה מהיתרונות של יוגה במיוחד לילדים. איך עשיית מעט יוגה יכולה לעזור לאדם להרגיש מאושר יותר, חזק יותר.  איך תירגול יוגה תורם לריכוז, הקשבה, יציבה נכונה, שיווי משקל, דימוי גוף ועד כמה זו דרך נהדרת להתחיל את היום.  יש הדגשה על חשיבות נשימה נכונה, שרבים שוכחים לעשות בזמן שהם מבצעים את תרגילי היוגה שכן נראה טבעי לעצור את הנשימה, אך נשימה במהלך התנוחה חשובה ביותר.

בתחילת הספר ובסופו יש מקבץ איורים שמראה את כל התנוחות שעושה הצפרדע כולל השמות. כל תנוחה מקבלת בספר שם של בעל חיים (פרה, פרפר, ג'ירף,חתול וכד') ולידו מתורגם השם המקורי הידוע מסנסקריט, דבר שמקל על הילדים לזכור מהי התנוחה בהקשר של השם. התנוחות די קלות לביצוע ואינן ברמה מאתגרת למתחילים.




















אהבתי  את צפרדע היוגה הזו, אהבתי שקל לעקוב אחר ההוראות בכל עמוד. זה בפירוש מקל על ילדים ומבוגרים כאחד ומעודד אותם להרגיש שהם מצליחים לבצע את התרגילים.



מתאים לילדי גן ומעלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה