יום שני, 9 במרץ 2020

שוקו וביסקוויט סוכנים חשאיים – סוזה קולב

שוקו וביסקוויט סוכנים חשאיים – סוזה קולב
איורים: נינה דולק
תרגום מגרמנית: חנה לבנת
אגם הוצאת ספרים
2020. 160 עמ'





















הספר הזה הוא הראשון בסדרת ספרי הילדים של סוזה קולב על החברים על ארבע.

שוקו וביסקוויט - סוסי פוני ננסיים מגזע שַׁאטְלֶנְד, 
אוֹלֶה - הסוסה מגזע שְׁלֶזְוִיגִי, 
הרוזנת – הסוסה האצילית,
טוני -פוני מגזע הַפְלִינְגֶר,
וכלב החצר -בְּרוּנוֹ,הם הולכי ארבע השייכים למשפחת בְּלִימְלַיין שנאלצים לעזוב את בית החווה האהוב בדַמְבִּיל, בעקבות פרידה של בני הזוג שהיו הבוסים שלהם. הם עוברים לחווה חדשה שם בעלת הבית שלהם,הבוסית, תוכל להמשיך ולשמור על כל הולכי הארבע שברשותה ולא למוכרם.

שוקו ממש לא רוצה לעבור וכבר חש געגועים לביתו הישן. הוא דואג איך יהיה המקום החדש,היכן ישן ואם יש במקום עשב טרי ללעיסה. כשהם מגיעים לחווה היא נראית להם כמו חווה שזקוקה לשיפוץ רחב. אפילו באורווה אין עבורם מקום לישון . הם מתוודעים לאמילי החתולה הגאוותנית ולשלש התרנגולות המעצבנות. הנחמה היחידה היא לוטה, הבת האהובה של הבוסית שעברה יחד איתם.

בטיול שהם עושים לחנות בכפר הם לומדים שמשהו לא בסדר בחווה שלהם. אף אחד לא נשאר לגור בה לאורך זמן . השמועה אומרת שרוח רפאים רודפת את הבית ואת החצר. שוקו מתמלא דאגה וחושש שהבוסית לא תרצה גם להישאר וששוב יצטרכו לעזוב, והם יהפכו להיות חסרי בית.

בלילות הבאים לשהותם בחווה הם שומעים קולות צחוק מצמרר, רעשים מפחידים, ועיניים זוהרות בחושך. שוקו מחליט לתפוס אותה, אבל לצוד רוח רפאים זו בעיה. השלושה חושבים על כמה תוכניות כדי לגלות את מקור הרעשים ואיך ללכוד את רוח הרפאים ולשים קץ להטרדות. הם מנסים לפתות את הרוח לחבית עם גזר וחסה אך נכשלים. שוקו לא מוותר ןמנסה ללכוד אותה על ידי מכשול בעזרת חבל אך לרוע המזל, הוא נכשל פעם אחר פעם, מבין שהוא לא יכול לעשות זאת לבד ומבקש את עזרתם של בעלי החיים האחרים שבחווה מתוך תקווה שבכוחות משותפים הם יצליחו.

לשם כך הם יוצרים את "חבורת סוכנים חשאיים ללכידת רוחות רפאים"


"סוכנים חשאיים" בסדרת הספרים החדשה "שוקו וביסקויט" מתאר את "הדמויות" בצורה שנונה כשלכל אחת מאפיינים ייחודיים משלה:

-שוקו אוהב גזר ושלוליות, מעשי שטות, תעלולים ובלגן, מה שמוביל להרבה בעיות לו ולבוסית שלו.
-ביסקויט, חברו הטוב של שוקו, מיושב בדעתו, מה שלא תמיד מתגלה כיתרון.
-טוני, חששן,הססן מדבר בשפה מצחיקה ובשיבושי לשון.
-לשלושת התרנגולות תמיד יש על מה להתלונן.
-החתולה אמילי והרוזנת, מתנהגות כמו נסיכות מיוחסות.
-אולה, טובת הלב, ההגיונית והרצינית משתמשת במעמדה ובסמכותה בכדי להפעיל על האחרים לחץ וכך להרגיע אותם וליישר אותם.

כל בעלי החיים מדברים בשפת האדם אלא שהאדם לא מבין מה הם מדברים. הסיפור מרגש וגם מאוד הומוריסטי. המוזרויות הקטנות של בעלי החיים גורמות לעלילה להיראות מלאת חיים, אך מעל לכל, הדו-קיום שלהם על אף אופיים השונה ונטייתם השונה באופן קבלת ההחלטות, היא הרפתקה בפני עצמה.

הדיאלוגים בין בעלי החיים מצחיקים כמו, קרקורי הבטן הרעבה של שוקו או סגנון הדבור של טוני שמוסיפים הרבה צחוק וחן לעלילה. הסיפור מוצג בעיקרו מנקודת המבט של שוקו. והאיורים של נינה דולק תופסים בצורה מושלמת את המילה הכתובה וממלאים את הדף עם דמויות בעלי החיים.

אני מניחה שבספרים הבאים בסדרה הדמויות הנאחרותיהיו במרכז העלילה, וכל אחד מהספרים יתמקד בהרפתקה מעניינת אחרת.

ולמרות שרוב הדמויות בספר הן בעלי חיים, אני חושבת שלילדים יהיה קל להזהות איתם, כי שוקו וביסקויט חסרי מנוחה, מרעישים, מתקוטטים, מציקים אחד לשני, תמיד חושבים על מעשה שטות כזה או אחר וכל הזמן נקלעים לסיטואציות מצחיקות. הם בהחלט מזכירים ילדים חסרי מנוחה שאוהבים להתבטל, להשתעשע, לרוץ בשלוליות ו"לגנוב" פינוקים. הקושי היחיד שעשוי להציב אתגר בפני הקוראים הצעירים הוא להתגבר על שיבושי הלשון המצחיקים של טוני.

"סוכנים חשאיים" מעביר מסרים חיוביים של התמודדות עם פחד, נאמנות ושיתוף פעולה.

צחוקים מובטחים כאן בכל עמוד!

מגיל 7 ואילך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה