יום שישי, 6 במרץ 2020

סיפורי חיות מסביב לעולם - אנג’לה מק’אליסטר

סיפורי חיות מסביב לעולם - אנג’לה מק’אליסטר
איור : אייטש
תרגמה : עטרה אופק
אגם הוצאה לאור
2020. 130 עמ'





















עטיפת הספר הזה יפהפיה ומשכה את תשומת ליבי, מהרגע שעיני נחו עליו.

אוצר נפלא של  50 סיפורים, מעוצב יפה ובפורמט גדול הכולל מיגוון רחב של סיפורים על בעלי חיים מנמלים ועד פילים, בעלי חיים מוכרים ואהובים, סיפורים עשירים בדימויים ובהתרחשויות קסומות.


אהבתי איך אנג'לה מקאליסטר הרכיבה עולם מלא בסיפורים על בעלי חיים, ולקחה את הקורא למסע סביב העולם.  אנו מטיילים ביבשת אפריקה, אסיה, צפון ודרום אמריקה, אירופה, אוסטרליה ואוקיאניה. לכל יבשת יש שער צבעוני עליו מאוירות החיות האופייניות לאותה היבשת, וכך גם הסיפורים בתוך השער, הם ספורים ממדינות השייכות לאותה היבשת.

למשל,
-בשער על אסיה יש סיפורים מהודו, טיבט, יפן וסין.
-בשער על אירופה יש סיפורים מדנמרק,נורווגיה, סקוטלנד, אירלנד, אנגליה וצרפת.
-בשער על אמריקה הדרומית יש סיפורים מפרו,בוליביה ברזיל וארגנטינה.

אוסף הסיפורים הקלאסיים מאגד בתוכו אגדות, מיתוסים, משלים  וסיפורים עממיים עם מסרים חיוביים ותובנות רבות על בעלי החיים האהובים, והם כוללים בין היתר את "שלושת החזרזירים", "הברווזון המכוער", "מדוע זנבה של הסנונית מתפצל כמזלג", ו "איך אמא קנגורו קבלה כיס"?

רובם נושאים מסר מוסרי,  כיצד מצליחים להגיע להישגים באמצעות התמדה, חריצות ונחישות.  באמצעותם לומדים על שבטים עתיקים,  כמו "זולו" , "בלאקפוט", שבט "אירוקוי", בני המאיה ועוד, לומדים על גיאוגרפיה, תכונות המאפיינות את החיות כמו מהירות ותאוצה, מקבלים שיעור חשוב בנאמנות,כיבוד מסורת ועוד הרבה.
הספר מאויר להפליא ומתעורר לחיים בעזרת האיורים המפוארים של האמן יליד רומניה אייטש. הם כל כך, כל כך יפים שהם לבדם סיבה מספיק טובה לקרוא בו.

המידע הניתן ב"תוכן הענינים" ובתחילת כל אחד מהסיפורים על מקור הסיפורים, החלוקה ליבשות, שם הספור והמדינה אליה משתייך הספור , שחלקם היה מוכר לי משנות ילדותי , היה מרגש. מרבית הסיפורים יהיו חדשים עבור הקוראים הצעירים, אך הצבעוניות של האיורים תעודד אותם לרצות ללמוד עוד על תרבויות אחרות .

יש סיפורים קצרים ויש מעט ארוכים,(בין עמוד אחד לשלשה עמודים) אבל כולם מתאימים להקראה, גם לפני השינה, ומאחר והספר מנוקד הוא יתאים בהחלט לראשית קריאה. סיפור אחד בלילה מאפשר דיון קצר ומשהו לחשוב עליו. הספר יהיה תוספת נהדרת גם עבור ילדי בית הספר, במיוחד כאשר הם לומדים על בעלי החיים. ניתן לשלב בחומר הלימוד סיפורים ומסורות מהתרבותיות השונות. 

"סיפורי חיות מסביב לעולם" הוא קריאה מהנה ומרתקת לילדים. יש ביניהם סיפורים שיתאימו לגיל 3 + ואחרים לגיל גן חובה ואילך. ניתן לבחור את הסיפור המתאים לכל גיל ולדלג על אלה שעדיין לא מתאימים. אין ספק, שכל אחד ימצא בו את הסיפור שידבר אל ליבו כשהצעירים ישמחו להתבונן בתמונות היפות להאזין להקראה, והבוגרים יהנו לקרוא בעצמם, ולדמיין כאילו ברחו לארץ הרחוקה בה מתקיימות האגדות.

מתנה נפלאה לילדים, חברים, נכדים ונינים.

ממליצה מאד!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה